сряда, 23 февруари 2011 г.

Душата, която говори с природата


- Розова пъпчице, какво си правила цяла нощ?
- Събрала ръце, молех небесата да отворят моето сърце.
Лале, защо си отворило устата си?
- Искам да ти кажа какво разбрах в тишината.
И какво е то?
...- Превърни себе си в празна чаша.
Орхидея, какво показват твоите листенца?
- Грациозните движения на танца.
Какво изразява твоят танц?
- Земята, въздаваща дан на небесата.
Малки маргаритки, защо стоите толкова близо до земята?
- Защото земята е домът на всички смъртни същества.
Малки маргаритки, какво проповядвате вие?
- Благословени са смирените, понеже те ще наследят земята.
Малки маргаритки, защо сте тук?
- За да отразяваме небесата на земята.
Малки маргаритки, в какво се състои дългът ви?
- Да утешаваме наранените сърца.
Малки маргаритки, какво правите тук, в църковния двор?
- Ние служим на Бога, навеждайки се към стъпките на Неговите създания.
Кактус, защо си покрит с бодлички?
- Аз съм езикът на злобния човек.
Кактус, защо твоят ствол е бодлив?
- Аз съм ръката, сътворяваща зло.
Кактус, откъде са шиповете по твоите листа?
- Аз съм сърцето на злия, получаващ удоволствие, когато обижда другите.
Кой си ти, розов храст - приятел или враг?
- Аз съм и едното, и другото. Моите цветя галят приятеля, а шиповете бодат врага.
Защо растете толкова близо едно до друго, пшенични зърна?
- Нашата сила е в единството. Ето защо вие търсите в нас подкрепа за своя живот.
Борове, кои сте вие?
- Ние сме призраците на онези мъдреци, които са предпочели да бодърстват в уединение в гората пред светския живот.
Какво означават вашите клони, борове?
- Ръце, протегнати от небесата, благославящи земята.
Борове, за какво сте създадени?
- Ние сме храмове, издигнати за покланящите се на Бога в природата.
Борове, открийте ми тайната на вашия живот?
- Ние сме сенките на душите, разпънати на кръстовете, търпеливо очакващи часа на своето освобождение.
Сухо дърво, защо те горят?
- Защото повече не мога да давам плодове.
Буря, какво ти дава такова чувство?
- Моята страст към земята.

Няма коментари:

Публикуване на коментар